miercuri, ianuarie 06, 2010

Sarmalute crude si desigur, de post

Aceste sarmalute celebre sunt primele sarmalute pe care l-am facut in viata mea. Habar n-aveam cum se-mpacheteaza cucoanele in cauza... dupa vreo doua-trei te prinzi cum sa le securizezi si merge brici. Timpul de "impachetare" depinde de abilitatie anterioare; altfel, sarmalutete noastre sunt gata-n 10 minute. Gusta excelent!
Ingrediente:
Varza murata - 1/2 varza medie (sau, desigur, frunze de vita de vie)
Ceapa rosie - 1 bucata (medie)
Nuci - un castronas (recomand ca nucile sa fie muiate - ideal, pentru 48 ore) si apoi uscate (fie in deshidrator, fie pe calorifer :-)
Morcov - 1 bucata (mediu)
Telina - 1/4 telina medie
Pastarcac, albitura, patrunjel radacina (ce avem prin casa... eu am avut albitura)
Patrunjel - 1/2 legatura
Ulei de masline - 2-3 linguri
Sare de mare (sau salina) - dupa gust :-)
Piper (preferabil alb) - dupa gust
Tot dupa gust putem include si alte condimente cum ar fi: boia dulce, boia iute, cimbru, nucsoara, etc.
Preparare:
In afara de varza murata, introducem toate ingredientele in robotul de bucatarie si le macinam pana obtinem textura unei umpluturi pentru sarmale. Nu uitati sa gustati pentru a va asigura ca obtineti un  gust care va este pe plac. Umplutura-i gata!
Apoi, urmeaza buclucasa impachetare: taiem frunze de varza subtirele si fara nervuri prea groase (pe acestea le vom toca, mintenas!). Punem pe foaie 1 lingurita-1lingurita si jumatate de umplutura si impaturim. Dupa 2-3 sarmale m-am prins ca cea mai buna metoda de "securizare" este: dupa ce rulam sarmaluta, inghesuim hotarat capetele spre interior, folosindu-ne autoritar de degetul aratator.
Servire:
Tocam marunt varza murata; picuram peste dumneaei niscai' ulei de masline si prafuim niste boia (iute sau dulce). Asezam apoi ceva sarmalute si le stropim si pe ele cu ulei si cu boia. Garnisim cu smantana de caju (daca micsoram cantitatea de sare din crema de branza simpla, smantanica-i gata!) si ardei sau fasole verde iute. Yaaaaam!
S-aveti pofta!

8 comentarii:

  1. Interesant. Si pentru a fi primele sarmale, arata perfect.

    RăspundețiȘtergere
  2. Serios? Cred ca daca le fierbeam aveau sanse sa se dezintegreze... :-)

    RăspundețiȘtergere
  3. Si la gust sunt super bune. Le-am gustat chiar pe cele din poza :) (Eram omnivor carnivor pe atunci)

    RăspundețiȘtergere
  4. Mai Bogdan, esti prea amabil! Erai carnivor doar fizic; spiritual esti mai raw decat sfintii :-))

    RăspundețiȘtergere
  5. Si la mine sarmalutele crude au fost primele facute vreodata - aceeasi problema cu primul "impachetat"...

    RăspundețiȘtergere
  6. Hei, Sideris!
    Ne-am specializat intre timp, nu?
    Mie-mi merge acum cu orice frunza; cum o prind, cum o impachetez :-)

    RăspundețiȘtergere
  7. Oare merg facute cu mai putina nuca (sau deloc)? Nu prea ne place nuca, in cantitati mari mi se pare amara.

    RăspundețiȘtergere
  8. Varza murata este considerata raw, dat fiind ca nu se mai afla in starea naturala, initiala?
    As face si eu aceasta reteta, dar am dubii legate de varza murata...

    Ai niste retete tare faine :)

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails