vineri, februarie 12, 2010

Hummus alb si bun

Aceasta reteta poate fi alintata si: lipsurile si lenea - sursa nemarginita de creativitate. Pai, sa-ti spun: am vrut sa incerc un hummus de macadamia. Mintea mea-si zicea in gandul ei: jumatate de castron de macadamia, ceva lamaie, ceva tahini si ceva sare. M-am dus intins la camara cu bunatati si, in cautarea pungilor cu macadamia, am intors toate bunatatile cu fundu-n sus. Nema macadamia. Secret, mister, secret, mister! Demistificat intre timp... moldovianu' meu a fost identificat a avea firimituri de macadamia in barba si-n poala; muulteee firmituri. 
 What to do, what to do? Iti amintesti de la retetele de pesto de masline si pesto de patrunjel, ca, pine nuts, nema si ele. Ha, ha, apelam la aceasta resursa inepuizabila: voi folosi caju! Borcanu cel gol de resursa inepuizabina statea martor al epizabilitatii oricarei resurse naturale (pana si pestele din ocean e pe duca...). Caju, nema. Gandul drumului la hipermarket, al hidratatului de ore-n sir, cat pe ce sa ma rapuna. Cand... dintr-un castron oarecare, mustind de apa, s-au uitat la mine niste amarate de seminte de floarea soarelui, aduse la viata si gata de actiune. E, hai, mi-am zis, cat de rau poate sa iasa. Ei bine, reteta de humus cu umile seminte de floarea soarelui, trebuie patentata. Dupa ce ce e intr-adevar bun, iti si aminteste vag de gustul de halva al indepartatei copilarii. 
Ingrediente:
1 castronel seminte de floarea soarelui :-) (~200g dupa hidratare)
3 linguri tahini (pasta de susan)
3 linguri zeama de lamaie
1/4 lingurita sare
1/4 castronel apa
1 catel de usturoi
Preparare: se pun toate celea in blender, doamne ia-ma, si se mixeaza. C'est tout!
L-am mancat repede in tortilla cu verdeata si salsa. L-am intins pe sandwich-urile baietilor, l-as fi mancat cu crackers (daca-ar mai fi fost...).

5 comentarii:

  1. Te cred ca este bun!
    Dar tahin, mi se pare ca cel din comert nu este raw.
    I-mi place poza cu pisicuta, foarte haioasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi pot imagina ca pentru tine apare drept o intrebare ciudata...dar imi asum faptul ca te amuz...:P
    De ce ar manca cineva asemenea lucruri...? Adica ce motive ar avea..?
    Exclud aici bolile, Asta pot sa inteleg.
    >:D<....

    RăspundețiȘtergere
  3. Hei, Adina! Pai cam din aceleasi motive pentru care cel putin doua dintre modelele tale: Gandhi (be the change you wish to see in the world) si Einstein o faceau. Ambii erau FOARTE vegani. Asa sunt si majoritatea speckerilor din What the bleeep do we know? :-).
    Si-apoi, si noi excludem bolile (pe cele viitoare) si includem bunastarea (pe cea prezenta).
    Frumos blogul tau :-)

    RăspundețiȘtergere
  4. Experimantand pe mine insami (timp de trei ani) am observat ca nu regimurile alimentare ne ofera sanatatea ci o munca intensa a fiecaruia cu corpul sau emotional...
    Cat despre boli, semnificatia lor am gasit-o in Vindecarea prin gandire a lui Valeriu Popa si acest lucru m-a ajutat sa imi mentin sanatatea in ultimii trei ani fara nici o pastila si fara regim...dandu-i corpului ce mi-a cerut...indiferent de ora sau alte constrangeri..
    Desigur asta nu inseamna ca ar trebui generalizata ideea asta...Cred ca, pana la urma...in ce credem in aceea ne vindecam (si cand spun vindecare nu ma refer strict la vindecarea bolilor fizice..)

    numai bine..>:D<

    RăspundețiȘtergere
  5. eu am facut un soi de pateu din seminte de floarea soarelui, cu bulion picat (facut in casa) seminte de floarea soarelui, marar din congelator si deasupra asa de decor niste seminte de susan....

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails