marți, august 17, 2010

Mesajul de astazi - Catalina Popovici

sau...
cum si-a pierdut Cata memoria da' si-a gasit raw-ndemanarea

Catalina ne-a vizitat impreuna cu exoticul sau partener de viata, in urma cu 1-2 saptamani. Sti, profilul, nu? Frumusica, smart, vorbareata, cititoare de bucurii si hristi :-). Cata e printre primii comandatori ai superfoods-urilor raw.z (eheeeeee, de pe vremea cand impachetam colete la casa din armeneasca si ma-mprieteneam cu Domnul Dan Puric la oficiul postal 27 :-)

Ce face cu ele? Pai face exotisme... nu-ti zisei ca are un partener din tari cu bucatarie picanta si delicioasa? Iata cateva dintre retetele sale:

Mesajul de astazi (unu :-)

Pate din chestii
Buna seara Una,

cu memoria stau tot destul de prost si a inceput sa ma enerveze de-a binelea chestia asta.
In rest, devin din ce in ce mai indemanatica la ale raw-bucatarelii.
Am gasit o reteta deunazi pe care am adaptat-o dupa gustul meu:

450 gr. ciuperci
1 o ceasca seminte de pin - aici eu am pus seminte de floarea soarelui sau caju (muiate desigur)
o ceapa mica, tocata - rosie neaparat, nu mi-a placut cu ceapa normala
1 catel usturoi - daca va plac
2 linguri tahini1/2 lingurita cimbru tocat - am pus cimbru de la tarani
jumatate de manunchi de patrunjel
nucsoara dupa gust
ulei masline daca e cazul, dupa gust

Eu am pus si niste masline carora le-am scos samburii. Maslinele verzi sunt mult mai gustoase pentru felul asta decat cele negre. Cele negre accentueaza gustul amar dat si de tahini.

Am pus si o lingurita mica de mustar bio (puritate garantata). Continutul este: seminte mustar si apa. E un mustar Dijon care nu rezista decat foarte putin dupa deschiderea borcanelului. Se poate si fara mustar.

Mie imi place mancarea picanta si de aceea pun dijon-ul. Cred ca se poate si cu pudra de chilli.

Si 2-3 rosii uscate la soare, in ulei.

Se amesteca toate in mixer. Iese o gramada de pate. E mai bine sa incercati cu juma' de cantitate ca poate nu  populatiei nu-i place.

Vin si cu un desert. Acu, acu.

Catalina

Mesajul de astazi (doi)

Salata indianca :-) de morcovi

Mai iau eu si cativa morcovi (cam juma’ de kil) pe care ii tai fasii cu o mandolina.

In mod normal reteta, (care e indianca), prevede perpelirea unei lingurite de seminte de chimion si a unei linguri de susan intr-o tigaie. Eu le sfaram putin intr-un mojar.

O mana Frunze proaspete de coriandru si o manuta de menta.

Se amesteca zeama si coaja rasa de la o lamiae, o ceapa rosie tocata marunt, marunt, o lingurita cu varf de ghimbir proaspat ras maruntel, chimionul, susanul si 5-6 linguri de ulei extra virgin.

Se pun fasiile de morcovi, se toarna sosul si apoi se pun coriandrul si menta. Se amesteca cu blandete.

Mesajul de astazi (trei)

Inghetato-budina de chia-tapioca
Cu mare placere fac si poze insa acum fierbem in casa. Cum se mai racoreste, fac si pozele de rigoare.
Pana atunci, cu mare drag iti trimit din retetele mele. Poate se mai inspira cineva.

Dar inghetata asta e favorita mea. Mananc si o cutie intreaga.

Dar trebuie incercata, eu am gusturi mai stranii. Cred ca papilele mele gustative au fost viciate de faptul ca mananc picant rau de tot.

Cu drag si pe curand deoarece trebuie sa vin din nou la magazin pentru completarea stocurilor aproape epuizate.

Catalina

Tapioca / chia seeds pudding (eu o consider inghetata)
1 ceasca de caju (inmuiat cateva ore)
3 cesti apa (se foloseste aceeasi ceasca ca si masura)
2 linguri sirop de artar sau extract de stevie dupa gust
Juma de baton de vanilie
1 linguria (sau mai mult de cacao raw)
1 praf de sare
¼  ceasca seminte chia (eu folosesc aproape o ceasca de perle de tapioca pe care le inmoi in apa intr- o cutie mare de inghetata,  timp de 10 minute; pun putina apa cat sa fie cam toate perlele putin udate)

Se pune caju-ul cu apa in blender si se mixeaza pana se face o pasta omogena
Se amesteca in aceasta pasta  indulcitorul (se poate pune si miere), vanilia si o lingurita de cacao.
Se pune pasta aceasta peste perle, se pune capacul cutiei si se scutura bine de tot ca sa se acopere perlele in intregime de cacao si caju.
Se baga in frigider peste noapte (sau macar cateva ore)
Se serveste cu bucati de orice fruct, cu chocolate nibs sau cu ce vrea fiecare
E buna si simpla

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails